Juli 2021 Dag1 in samenwerking met
Toshiba
Toshiba is een wereldwijde innovator op het gebied van technologie en producent en distributeur van geavanceerde elektronische en elektrische producten. In Nederland is Toshiba al decennialang actief en kent twee divisies, namelijk Toshiba Global Commerce Solutions, welke zich richt op de retail sector met o.a. point of sale oplossingen, zelf-scan, signage solutions, ESL, cash management, en Toshiba Tec Netherlands Imaging Systems, met de focus op informatie- en documentstromen en het efficiënt en duurzaam inrichten daarvan (Workplace Solutions).
De eerste kennismaking tussen Toshiba en Dag1 vond plaats in 2017. Daarna volgde al snel een succesvolle samenwerking, die tot op de dag van vandaag nog steeds wordt voortgezet. Susanne van Dasselaar is HR Manager binnen Toshiba en vertelt in deze blog over haar samenwerking met Dag1.
“Bij Dag1 zit wel iets bijzonders”
Vanaf Dag1 persoonlijk
Alhoewel het contact tussen Toshiba en Dag1 al even teruggaat, maakte Susanne begin 2019 voor het eerst kennis met Dag1. “Nadat bekend werd dat mijn voorganger Toshiba verliet en ik werd aangenomen in rol van HR Manager, werd ik al snel gebeld door Dag1 voor een kennismaking. Het gesprek was heel persoonlijk. Er was naast het zakelijke, ook veel ruimte voor interesse in mij als persoon. Die combinatie vond ik fijn. Ik dacht eigenlijk direct, bij Dag1 zit wel iets bijzonders. Daar wil ik meer van weten.”
Fan van Dag1
Susanne heeft veel ervaring in werken met recruitmentbureaus en was daarom erg benieuwd naar het werken met Dag1. “Door de jaren heen ben ik fan geworden van kleinschalige recruitmentbureaus. Absoluut niets ten nadele van de grote namen, maar voor mijn gevoel gaat het contact met de kleine clubs veel sneller en gemakkelijker. Het gevoel van een nummer te zijn werd dan ook door Dag1 snel bij mij weggenomen. Dag1 is betrokken, gericht op het persoonlijke contact en belt geregeld eens op om te vragen hoe het gaat.”
Stap voor stap naar het beste resultaat
“Bij de start van ons eerste wervingstraject kreeg ik direct het gevoel dat wij het echt samen deden. Wij gaan het samen doen, wij gaan het ervaren, wij gaan het evalueren en wij schaven bij indien nodig, waren de woorden van Dag1. Dat sprak mij aan. Het wervingstraject verliep soepel en snel. Mijn contactpersoon hield goed vinger aan de pols en vroeg continu naar feedback. De collega die Dag1 met deze eerste werving heeft gevonden en wij hebben aangenomen, werkt nog steeds bij ons. Dag1 is eerlijk en gedreven op feedback. Zij kijken graag samen naar wat beter kan. Met die feedback wordt ook echt iets gedaan. Dat is prettig om te zien en te ervaren. Ik zie de energie en enthousiasme in elk wervingstraject terugkomen. Wat geresulteerd heeft in 11 collega’s die via Dag1 bij Toshiba werken!”
“11 collega’s die via Dag1 bij Toshiba werken”
Dag1 kent de organisatie door en door
“Inmiddels is er een relatie opgebouwd waarin Dag1 ons als organisatie goed kent. Zij kennen de cultuur, de type mensen en de werkwijze binnen Toshiba. Met een nieuwe werving houden zij daar altijd rekening mee. Het maakt voor Dag1 niet uit of het een werving voor tijdelijke of vaste krachten is. In het wervingstraject maken zij daar geen onderscheid in en besteden zij evenveel aandacht. Ik vind het prettig dat ik gedurende het wervingstraject meerdere kandidaatprofielen ontvang. Dit is er nooit één. Op deze manier kan ik zelf ook vergelijkingen maken. Ik ben blij dat Dag1 zowel persoonlijke aandacht voor de klant als voor de kandidaat heeft. Er worden dan ook geen cv’s geschoven. Dag1 stelt alleen kandidaten voor die in principe op de functie en binnen de organisatie moeten kunnen passen.”
Razendsnel
“De afgelopen jaren heb ik veel wervingstrajecten met verschillende recruitmentbureaus opgestart en afgerond. Ik vind de doorlooptijd van het wervingstraject bij Dag1 verrassend. Ik ben dan ook altijd positief gestemd over de snelheid waarmee de kandidaten worden voorgesteld. De voorgestelde kandidaten kunnen over het algemeen ook altijd vrijwel direct starten. Het is bijzonder hoe snel Dag1 een vacature heeft ingevuld en met wat voor kwalitatieve profielen dat gebeurt. Dag1 communiceert open en persoonlijk, maar vooral altijd heel snel. Ik vind het fijn dat zij alle communicatiemiddelen gebruiken, zoals WhatsApp bijvoorbeeld. Dat werkt voor mij net even wat sneller en makkelijker, dan bellen of mailen. Ik merk dat het wervingstraject hierdoor soepeler verloopt.”
“Wanneer wij nieuwe collega's nodig hebben, dan zetten wij deze vacature altijd eerst bij Dag1 uit”
Nieuwe collega's is Dag1 bellen
“Wanneer wij nieuwe collega's nodig hebben, dan zetten wij deze vacature altijd eerst bij Dag1 uit. Dat doen wij natuurlijk niet voor niets. De bevlogenheid van Dag1 is aanstekelijk, dat vind ik leuk om te zien. Dag1 stelt zowel de kandidaat als de klant voorop en is daarmee een goede verbindende factor. Dat maakt hen écht onderscheidend.”
Toshiba is een wereldwijde innovator op het gebied van technologie en producent en distributeur van geavanceerde elektronische en elektrische producten. In Nederland is Toshiba al decennialang actief en kent twee divisies, namelijk Toshiba Global Commerce Solutions, welke zich richt op de retail sector met o.a. point of sale oplossingen, zelf-scan, signage solutions, ESL, cash management, en Toshiba Tec Netherlands Imaging Systems, met de focus op informatie- en documentstromen en het efficiënt en duurzaam inrichten daarvan (Workplace Solutions).
De eerste kennismaking tussen Toshiba en Dag1 vond plaats in 2017. Daarna volgde al snel een succesvolle samenwerking, die tot op de dag van vandaag nog steeds wordt voortgezet. Susanne van Dasselaar is HR Manager binnen Toshiba en vertelt in deze blog over haar samenwerking met Dag1.
“Bij Dag1 zit wel iets bijzonders”
Vanaf Dag1 persoonlijk
Alhoewel het contact tussen Toshiba en Dag1 al even teruggaat, maakte Susanne begin 2019 voor het eerst kennis met Dag1. “Nadat bekend werd dat mijn voorganger Toshiba verliet en ik werd aangenomen in rol van HR Manager, werd ik al snel gebeld door Dag1 voor een kennismaking. Het gesprek was heel persoonlijk. Er was naast het zakelijke, ook veel ruimte voor interesse in mij als persoon. Die combinatie vond ik fijn. Ik dacht eigenlijk direct, bij Dag1 zit wel iets bijzonders. Daar wil ik meer van weten.”
Fan van Dag1
Susanne heeft veel ervaring in werken met recruitmentbureaus en was daarom erg benieuwd naar het werken met Dag1. “Door de jaren heen ben ik fan geworden van kleinschalige recruitmentbureaus. Absoluut niets ten nadele van de grote namen, maar voor mijn gevoel gaat het contact met de kleine clubs veel sneller en gemakkelijker. Het gevoel van een nummer te zijn werd dan ook door Dag1 snel bij mij weggenomen. Dag1 is betrokken, gericht op het persoonlijke contact en belt geregeld eens op om te vragen hoe het gaat.”
Stap voor stap naar het beste resultaat
“Bij de start van ons eerste wervingstraject kreeg ik direct het gevoel dat wij het echt samen deden. Wij gaan het samen doen, wij gaan het ervaren, wij gaan het evalueren en wij schaven bij indien nodig, waren de woorden van Dag1. Dat sprak mij aan. Het wervingstraject verliep soepel en snel. Mijn contactpersoon hield goed vinger aan de pols en vroeg continu naar feedback. De collega die Dag1 met deze eerste werving heeft gevonden en wij hebben aangenomen, werkt nog steeds bij ons. Dag1 is eerlijk en gedreven op feedback. Zij kijken graag samen naar wat beter kan. Met die feedback wordt ook echt iets gedaan. Dat is prettig om te zien en te ervaren. Ik zie de energie en enthousiasme in elk wervingstraject terugkomen. Wat geresulteerd heeft in 11 collega’s die via Dag1 bij Toshiba werken!”
“11 collega’s die via Dag1 bij Toshiba werken”
Dag1 kent de organisatie door en door
“Inmiddels is er een relatie opgebouwd waarin Dag1 ons als organisatie goed kent. Zij kennen de cultuur, de type mensen en de werkwijze binnen Toshiba. Met een nieuwe werving houden zij daar altijd rekening mee. Het maakt voor Dag1 niet uit of het een werving voor tijdelijke of vaste krachten is. In het wervingstraject maken zij daar geen onderscheid in en besteden zij evenveel aandacht. Ik vind het prettig dat ik gedurende het wervingstraject meerdere kandidaatprofielen ontvang. Dit is er nooit één. Op deze manier kan ik zelf ook vergelijkingen maken. Ik ben blij dat Dag1 zowel persoonlijke aandacht voor de klant als voor de kandidaat heeft. Er worden dan ook geen cv’s geschoven. Dag1 stelt alleen kandidaten voor die in principe op de functie en binnen de organisatie moeten kunnen passen.”
Razendsnel
“De afgelopen jaren heb ik veel wervingstrajecten met verschillende recruitmentbureaus opgestart en afgerond. Ik vind de doorlooptijd van het wervingstraject bij Dag1 verrassend. Ik ben dan ook altijd positief gestemd over de snelheid waarmee de kandidaten worden voorgesteld. De voorgestelde kandidaten kunnen over het algemeen ook altijd vrijwel direct starten. Het is bijzonder hoe snel Dag1 een vacature heeft ingevuld en met wat voor kwalitatieve profielen dat gebeurt. Dag1 communiceert open en persoonlijk, maar vooral altijd heel snel. Ik vind het fijn dat zij alle communicatiemiddelen gebruiken, zoals WhatsApp bijvoorbeeld. Dat werkt voor mij net even wat sneller en makkelijker, dan bellen of mailen. Ik merk dat het wervingstraject hierdoor soepeler verloopt.”
“Wanneer wij nieuwe collega's nodig hebben, dan zetten wij deze vacature altijd eerst bij Dag1 uit”
Nieuwe collega's is Dag1 bellen
“Wanneer wij nieuwe collega's nodig hebben, dan zetten wij deze vacature altijd eerst bij Dag1 uit. Dat doen wij natuurlijk niet voor niets. De bevlogenheid van Dag1 is aanstekelijk, dat vind ik leuk om te zien. Dag1 stelt zowel de kandidaat als de klant voorop en is daarmee een goede verbindende factor. Dat maakt hen écht onderscheidend.”