Juni 2021 Dag1 in samenwerking met
Infomedics
Infomedics is marktleider in facturering en debiteurenbeheer van zorgdeclaraties in verschillende zorgsegmenten binnen Nederland. Infomedics ontzorgt zorgverleners en zorgconsumenten, zodat zij bijna geen administratie meer hoeven te doen. Famed en Dag1 legden het eerste contact in 2013. In november 2018 zijn Famed en Infomedics samengegaan onder de vlag van Infomedics. Lieke Kruis is Teamleider van de afdeling Relatiebeheer bij Infomedics. Na de fusie heeft Lieke het contact met Dag1 overgenomen. “Voor mijn team was het belangrijk om nieuwe collega’s te werven op doorlopende termijn.” Zij vertelt in deze blog over haar samenwerking met Dag1.
“De werkwijze van Dag1 is persoonlijk, open en proactief!”
Niet zomaar een profiel
“Tijdens de fusie maakte ik al snel kennis met Dag1, waarmee Famed samenwerkte voor de werving van nieuwe collega’s. Op deze manier kon ik voor mijn afdeling ook een beroep doen op de dienstverlenging van Dag1”. Lieke had nog geen ervaring met een recruitmentbureau, omdat zij de werving voor haar afdeling bij Infomedics met een collega van de HR afdeling deed. “Mijn eerste indruk van Dag1 was prettig. Ik had het gevoel dat er meteen werd meegedacht. Op basis van wat wij aangeven nodig te hebben, komt Dag1 met mooie kandidaatprofielen voor de dag.” Het valt Lieke op dat de profielen altijd heel uitgebreid zijn. “Dag1 maakt daar echt werk van. Er wordt duidelijk aangegeven wat voor een persoonlijke indruk zij van gesprek met de kandidaat hebben gekregen, dat vind ik prettig lezen. Ik vind het bijzonder dat zij meteen boven water halen wat kandidaten in het persoonlijk leven drijft en aanspreekt, dat is ook erg belangrijk voor het vinden van de optimale match. De werkwijze van Dag1 is persoonlijk, open en proactief!”
Nieuwe talenten
“Wanneer wij zelf een vacature online plaatsen, lukt het niet altijd om de juiste talenten te vinden. Dag1 vindt kandidaten voor ons met goede ervaringen in het zakelijke klantcontact, maar die bijvoorbeeld uit een hele andere branche komen. De gesprekken die wij met hen hebben verlopen vrijwel altijd goed en de voorgestelde kandidaten blijken goed te matchen. Wij werken in een specifieke sector. Als je die niet zo goed kent is het misschien lastig om een voorstelling te kunnen maken van hoe het werk er op onze afdeling uitziet. Hoe leuk, uitdagend en afwisselend werken bij Infomedics is, is misschien niet direct uit zo’n vacature te halen. De functie en het organisatiebeeld kan Dag1 heel goed overbrengen. Er werken nu inmiddels 10 collega’s via Dag1 bij Infomedics, die wij met onze eigen werving wellicht niet hadden kunnen vinden.“
Wervingstraject en leertraject
Van elk wervingstraject leert Dag1, maar zo ook de organisatie waarvoor zij aan de slag gaat. “Gaandeweg in het inwerktraject merkte ik dat de verwachtingen van de kandidaat en die van de organisatie toch niet helemaal op elkaar aansloten. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Het had niets te maken met het feit dat er een verkeerde kandidaat was aangedragen, maar dat de match in de praktijk anders bleek uit te pakken. Ik vond het fijn dat ik met Dag1 goed over deze situatie kon sparren. Wij hebben beiden van dat traject ook weer heel veel geleerd.”
Vangnet voor nieuwe collega’s
Er werden bij Infomedics in een korte termijn veel nieuwe collega’s aangenomen. “Dag1 is een heel goed vangnet voor onze nieuwe collega’s. Ik vind het uniek dat Dag1 zowel bij de kandidaat als bij de opdrachtgever intensief betrokken is. Dit begint al bij het eerste gesprek, waar zij voorafgaand twee referenten spreken. Zij geven aan waar men bijvoorbeeld nog op gecoacht kan worden, om de nieuwe collega zo goed mogelijk uit te verf te laten komen. Ook bellen zij de nieuwe collega’s geregeld op om te vragen hoe het gaat. Het is mijn verwachting misschien wel geweest dat er alleen bij het naderen van het afgesproken uitzendtermijn contact is. Dat heb ik bij Dag1 nooit gehad, zij zijn altijd zo betrokken geweest. De aftercare van Dag1 is een hele mooi toevoeging op de dienstverlening.”
“Dag1 is gedreven op feedback van haar klanten.”
Gedreven op feedback
Lieke refereert naar een voorbeeld dat zij over een bepaalde kandidaat twijfels hadden en niet zeker wisten of zij met deze kandidaat door wilden in het sollicitatietraject. “Dag1 is gedreven op feedback van haar klanten. Zij maken onze feedback concreet, zodat zij gericht kunnen blijven zoeken. Met deze feedback houden zij goed rekening en blijven hierdoor met hun gedreven aanpak keer op keer maatwerk leveren. Daarnaast kijkt Dag1 ook naar welke kandidaten er al eerder aangedragen zijn, welke kandidaten er inmiddels werken en blijven zij zoeken naar een mooie balans in deze groep.”
“Door de bijdrage van Dag1 hebben wij een heleboel nieuwe positieve en gedreven collega’s op de vloer gekregen.”
Kansen voor de toekomst
“Dag1 heeft ontzettend goed geholpen met het uitbouwen van mijn afdeling. Wij hebben mede door de bijdrage van Dag1 een heleboel nieuwe positieve en gedreven collega’s op de vloer gekregen. Het in de toekomst blijven samenwerken met Dag1 zie ik als een hele mooie kans.”
Infomedics is marktleider in facturering en debiteurenbeheer van zorgdeclaraties in verschillende zorgsegmenten binnen Nederland. Infomedics ontzorgt zorgverleners en zorgconsumenten, zodat zij bijna geen administratie meer hoeven te doen. Famed en Dag1 legden het eerste contact in 2013. In november 2018 zijn Famed en Infomedics samengegaan onder de vlag van Infomedics. Lieke Kruis is Teamleider van de afdeling Relatiebeheer bij Infomedics. Na de fusie heeft Lieke het contact met Dag1 overgenomen. “Voor mijn team was het belangrijk om nieuwe collega’s te werven op doorlopende termijn.” Zij vertelt in deze blog over haar samenwerking met Dag1.
“De werkwijze van Dag1 is persoonlijk, open en proactief!”
Niet zomaar een profiel
“Tijdens de fusie maakte ik al snel kennis met Dag1, waarmee Famed samenwerkte voor de werving van nieuwe collega’s. Op deze manier kon ik voor mijn afdeling ook een beroep doen op de dienstverlenging van Dag1”. Lieke had nog geen ervaring met een recruitmentbureau, omdat zij de werving voor haar afdeling bij Infomedics met een collega van de HR afdeling deed. “Mijn eerste indruk van Dag1 was prettig. Ik had het gevoel dat er meteen werd meegedacht. Op basis van wat wij aangeven nodig te hebben, komt Dag1 met mooie kandidaatprofielen voor de dag.” Het valt Lieke op dat de profielen altijd heel uitgebreid zijn. “Dag1 maakt daar echt werk van. Er wordt duidelijk aangegeven wat voor een persoonlijke indruk zij van gesprek met de kandidaat hebben gekregen, dat vind ik prettig lezen. Ik vind het bijzonder dat zij meteen boven water halen wat kandidaten in het persoonlijk leven drijft en aanspreekt, dat is ook erg belangrijk voor het vinden van de optimale match. De werkwijze van Dag1 is persoonlijk, open en proactief!”
Nieuwe talenten
“Wanneer wij zelf een vacature online plaatsen, lukt het niet altijd om de juiste talenten te vinden. Dag1 vindt kandidaten voor ons met goede ervaringen in het zakelijke klantcontact, maar die bijvoorbeeld uit een hele andere branche komen. De gesprekken die wij met hen hebben verlopen vrijwel altijd goed en de voorgestelde kandidaten blijken goed te matchen. Wij werken in een specifieke sector. Als je die niet zo goed kent is het misschien lastig om een voorstelling te kunnen maken van hoe het werk er op onze afdeling uitziet. Hoe leuk, uitdagend en afwisselend werken bij Infomedics is, is misschien niet direct uit zo’n vacature te halen. De functie en het organisatiebeeld kan Dag1 heel goed overbrengen. Er werken nu inmiddels 10 collega’s via Dag1 bij Infomedics, die wij met onze eigen werving wellicht niet hadden kunnen vinden.“
Wervingstraject en leertraject
Van elk wervingstraject leert Dag1, maar zo ook de organisatie waarvoor zij aan de slag gaat. “Gaandeweg in het inwerktraject merkte ik dat de verwachtingen van de kandidaat en die van de organisatie toch niet helemaal op elkaar aansloten. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Het had niets te maken met het feit dat er een verkeerde kandidaat was aangedragen, maar dat de match in de praktijk anders bleek uit te pakken. Ik vond het fijn dat ik met Dag1 goed over deze situatie kon sparren. Wij hebben beiden van dat traject ook weer heel veel geleerd.”
Vangnet voor nieuwe collega’s
Er werden bij Infomedics in een korte termijn veel nieuwe collega’s aangenomen. “Dag1 is een heel goed vangnet voor onze nieuwe collega’s. Ik vind het uniek dat Dag1 zowel bij de kandidaat als bij de opdrachtgever intensief betrokken is. Dit begint al bij het eerste gesprek, waar zij voorafgaand twee referenten spreken. Zij geven aan waar men bijvoorbeeld nog op gecoacht kan worden, om de nieuwe collega zo goed mogelijk uit te verf te laten komen. Ook bellen zij de nieuwe collega’s geregeld op om te vragen hoe het gaat. Het is mijn verwachting misschien wel geweest dat er alleen bij het naderen van het afgesproken uitzendtermijn contact is. Dat heb ik bij Dag1 nooit gehad, zij zijn altijd zo betrokken geweest. De aftercare van Dag1 is een hele mooi toevoeging op de dienstverlening.”
“Dag1 is gedreven op feedback van haar klanten.”
Gedreven op feedback
Lieke refereert naar een voorbeeld dat zij over een bepaalde kandidaat twijfels hadden en niet zeker wisten of zij met deze kandidaat door wilden in het sollicitatietraject. “Dag1 is gedreven op feedback van haar klanten. Zij maken onze feedback concreet, zodat zij gericht kunnen blijven zoeken. Met deze feedback houden zij goed rekening en blijven hierdoor met hun gedreven aanpak keer op keer maatwerk leveren. Daarnaast kijkt Dag1 ook naar welke kandidaten er al eerder aangedragen zijn, welke kandidaten er inmiddels werken en blijven zij zoeken naar een mooie balans in deze groep.”
“Door de bijdrage van Dag1 hebben wij een heleboel nieuwe positieve en gedreven collega’s op de vloer gekregen.”
Kansen voor de toekomst
“Dag1 heeft ontzettend goed geholpen met het uitbouwen van mijn afdeling. Wij hebben mede door de bijdrage van Dag1 een heleboel nieuwe positieve en gedreven collega’s op de vloer gekregen. Het in de toekomst blijven samenwerken met Dag1 zie ik als een hele mooie kans.”
